aur
fbvinedrib
aur

FSE POSDRU

ProJuvenesProJuvenes

ProJuvenes

Investeste in oameni!
Proiect Cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial
Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Axa prioritara 6„Promovarea incluziunii sociale”
Domeniul major de interventie 6.4 „Initiative transnationale pentru o piata inclusiva a muncii”
Titlul proiectului: „Pro Juvenes - Parteneriat transnational pentru o piata inclusive a muncii pentru tineri”
Contract POSDRU/171/6.4/S/146751

Obiectivul general al proiectului

Consolidarea politicilor si practicilor in ceea ce priveste ocuparea si dezvoltarea retelelor la nivel european, precum si consolidarea capacitatii actorilor pietei muncii (organizatii sindicale si patronale, autoritati publice, ong-uri) de a se implica activ in promovarea ocuparii si incluziunii sociale a tinerilor prin implementarea politicilor ce vizeaza ocuparea lor – legea voluntariatului, legea stagiaturii, legea uceniciei etc.
Proiectul se adreseaza unui grup tinta de 210 persoane, personal al membrilor parteneriatelor transnationale. Grupul tinta va participa la toate activitatile proiectului si se va implica in derularea celor 51 de parteneriate transnationale incheiate intre partenerii de proiect si organizatii similar din tari ale Uniunii Europene, in scopul dezvoltarii unei piete inclusive a muncii pentru tineri.
Proiectul este implementat de Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, Departamentul pentru Dialog Social in parteneriat cu „AUR” – Asociatia Nationala a Specialistilor in Resursele Umane – Partener 1, Asociatia Novapolis – Centrul de Analize si Initiative pentru Dezvoltare – Partener 2, Confederatia Sindicala Nationala Meridian – Partener 3 si Uniunea Generala a Industriasilor din Romania – Partener 4, se deruleaza pe o perioada de 12 luni incepand cu data de 1 octombrie 2014 si are o valoare totala eligibila de 10.988.390 lei, din care un procent de 75% este reprezentat de valoarea finantarii nerambursabile acordate din Fondul Social European.


Principalele rezultate ale proiectului


Obiectivele parteneriatelor transnationale 


Tematici abordate prin activitatile proiectului pe parcursul perioadei de implementare a acestuia

Nivelul ingrijorator de mare al somajului in randul tinerilor la nivel european, gradul de nesiguranta a locului de munca cu care se confrunta tinerii si consecintele acestei stari de fapt asupra viitorului social si economic al Uniunii Europene;

Politicile de austeritate implementate in ultimii ani in aproape toate Statele Membre UE, si impactul acestora asupra situatiei tinerilor din Europa;

Rolul important al dialogului social si civic in identificarea corecta si la timp, a problemelor cu care se confrunta tinerii, dar mai ales ales a masurilor ce trebuie luate pentru o integrare mai rapida a acestora pe piata muncii;

Impactul tehnologiilor disruptive si profesiile viitorului;

Mentalitati si reformele politice, legale si administrative, necesare adaptarii sistemelor de educatie si formare la provocarile actuale si viitoare din societate;

Inovatia in educatie si formare profesionala;

Stimulentele acordate universitatilor si institutiilor de cercetare-dezvoltare care ofera cursuri specializate ce corespund cu nevoile pietei globale;

Monitorizarea si evaluare politicilor pentru tineret. Calitatea programelor de formare din intreprinderi. Evaluarea procesului de recunoastere a competentelor si calificarilor la nivelul UE (Cadrul european al calificarilor, Clasificarea europeana a aptitudinilor, competentelor si ocupatiilor, Europass si sistemul de asigurare a calitatii si de credite transferabile);

Contributia Erasmus+ in promovarea formarii profesionale transfrontaliere;

Actiunile intreprinse de Statele Membre pentru stimularea si facilitarea interactiunii dintre companii, institutii de educatii, operatorii de formare profesionala si tinerii care sunt in cautarea unui loc de munca.(De exemplu: crearea unor spatii de dialog prin organizarea unor targurilor de job-uri si prin recunoasterea a unor bune practici);

Responsabilitatea partajata in caresterea capacitatii de insertie a tinerilor, intre familie, institutii de invatamant, companii, autoritati publice locale si centrale, sindicate si alte organizatii ale societatii civile;

Modelele de invatare la locul de munca si parteneriatul dintre intreprinderi si institutiile de invatamant;

Ucenicia ca metoda de formare profesionala ce faciliteaza integrarea mai rapida a tinerilor in munca. Relevanta si indicatorii de calitate. Responsabilitatile partilor. Bune practici - avantajele si specificitatile invatamantului dual in Austria, Germania, Olanda si tarile scandinave si provocarile acestui model in ceea ce priveste replicarea lui in alte State Membre ale UE. Capacitatea organelor de inspectie a muncii de a constatat si pedepsi abuzurile; Alianta Europeana pentru Ucenicii si Cadrul de calitate pentru stagii;

Dezvoltarea “culturii antreprenoriatului” si programele scolare. (Dezvoltarea spiritului antreprenorial la tineri nu trebuie redusa doar la capacitatea acestora de a realiza o afacere sau a infiinta o companie, ci mai degraba la a invata cum sa-ti administrezi eficient si durabil propria viata.);

Intelegerea raporturilor dintre cerere si oferta de locuri de munca, a factorilor care contribuie la cresterea capacitatii de insertie a tinerilor, dar si a provocarilor ce vin din partea companiilor: cum realizeaza companiile profilele pentru posturile vacante, care sunt practicile concrete de contractare a angajatilor tineri, ce sistem salarial practica sau daca investesc in formarea profesionala a tinerilor;

Masurile de stimulare a cresterii economice si a ocuparii tinerilor care au fost luate la nivel european si national;

Initiativa privind ocuparea fortei de munca in randul tinerilor si Garantia pentru tineret;

Planurile si programele nationale pentru punerea in aplicare a Garantiei pentru tineret si masurile concrete care sa le permita tinerilor absolventi sa dobandeasca competente la locul de munca, competente lingvistice, inclusiv, printre altele, experienta in domeniul managementului si al lucrului in echipa, al capacitatii de a rezolva probleme si a gandi creativ, in vederea imbunatatirii versatilitatii ai a posibilitatilor lor pe piata muncii;

Evidentierea aspectelor ce privesc egalitatea de sanse, in contextul in care femeile si barbatii nu se integreaza in acelasi mod pe piata muncii datorita repartitiei dezechilibrate a responsabilitatilor in familie. Masurile concrete care garanteaza accesul si promovarea pe piata muncii in conditii egale, atat pentru femei, cat si pentru barbati, asa cum se prevede si in Recomandarea Consiliului European cu privire la Garantia pentru tineri;


Beneficiile reciproce pentru partile semnatare ale acordurilor de parateneriat
Accesul la informatii de ultima ora privind call-urile de proiecte finantate prin Fondul Social European sau alte instrumente europene/nationale 

Fondurile alocate Romaniei in perioada 2014-2020 in cadrul politicii de coeziune (22, 4 miliarde Euro) plus cele 106 milioane de Euro sumplimentari alocati prin Initiativa privind ocuparea fortei de munca in randul tinerilor, fac din tara noastra un punct de atractie pentru organizatiile europene de profil care au experienta si capacitate financiara de a implementa proiecte sau de a fi parteneri pentru alte entitati din Romania.

Din primele contacte realizate cu colegii din UE, a rezultat interesul lor de a se implica in implementarea unor proiecte transeuropene privind ocuparea si cresterea capacitatii de insertie profesionala a tinerilor pe piata muncii, iar in acest sens considera ca fiind salutara ideea de a avea un parteneriat cu MMFPSPV.

Pentru absorbtia eficienta a celor 4.326.838.744 de euro FSE+YEI care pot fi accesate in perioada 2014-2020 prin Programul Operational dedicat capitalului uman, este nevoie de o retea de parteneriate functionale incheiate intre organizatii de drept public si/sau privat, organizatii care vor trebui sa aiba atat capacitatea profesionala, cat si posibilitatile financiare pentru scrierea si derularea unor proiecte cu finantare europeana si nationala. Capacitatea financiara presupune in primul rand disponibilitatea fondurilor necesare reprezentand contravaloarea cofinantarii, dar si a sumelor ce trebuie sa asigure cash-flow-ul pe parcursul implementarii acestuia. 

Avand in vedere aspectele mai sus mentionate, MMFPSPV ar putea sa valorifice la adevarata lor valoare parteneriatele transnationale, atat in faza de implementare a proiectului, dar mai ales in perioada de sustenabilitate a acestuia, prin crearea unei Platforme a partenerilor transnationali din Romania, care sa-si aduca contributia la realizarea proiectelor ce raspund prioritatilor Strategiei Europa 2020 sau prioritatilor ce rezulta din Recomandarile Specifice de Tara (RTS), in special in ceea ce priveste politicile in sectoarele educatiei, ocuparii fortei de munca, incluziunii sociale si administratiei publice.

Pe parcursul implementarii proiectului, se poate face o evaluare obiectiva a capacitatilor reale ale organizatiilor semnatare, astfel incat, la sfarsitul perioadei de implementare, atat MMFPSPV, cat si CSN MERIDIAN sa aiba la dispozitie o lista scurta cu potentialii parteneri transnationali pentru viitoarele proiecte finantate prin Fondul Social European sau prin alte instrumente financiare europene si/sau nationale.

Stabilirea unor canale directe pentru schimburile de informatii de interes comun pentru organizatiile semnatare ale acordurilor de parteneriat

CSN MERIDIAN prin intermediul Proiectului: “Pro Juvenes – parteneriat transnational pentru o piata inclusiva a muncii pentru tineri”, propune MMFPSPV sa semneze parteneriate transnationale cu organizatii care au preocupari la nivel European si national, legate de cresterea capacitatii de insertie a tinerilor pe piata muncii in scopul unei mai bune incluziuni sociale a acestora, dar si cu obiectivul de a asigura operatorilor economici o oferta de munca calificata si mai adaptata nevoilor prezente si viitoare. 

Organizatiile europene de tipul EVTA sau EIPA reprezinta retele de organizatii europene si nationale care sunt foarte active in realizarea unor proiecte de cercetare ce presupun accesul la date statistice actualizate si analizarea unor informatii de prima mana, de multe ori, furnizate chiar de autoritatile publice competente din diverse state membre sau de catre institutiile europene specializate. CESI este o organizatie sindicala europeana care printre altele, are o reprezentare importanta in domeniul administratiei publice si a educatiei, in tari cum are fi Germania, Spania, Franta, Luxembourg, Austria, Italia, etc

MMFPSPV si institutiile relevante subordonate acestuia au capacitatea necesara de a pune la dispozitia acestor organizatii, tipul de date de care sunt interesate in situatia in care Romania face obiectul unor cercetari sau studii comparate.

Pe de alta parte, relatiile de parteneriat create, vor creste capacitatea MMFPSPV de a elabora documente de analiza si sinteza de calitate superioara, prin accesul la informatiile ce pot fi furnizate de aceste organizatii: studii si cercetari rezultate din implementarea unor proiecte, date statistice cu privire

la ocuparea tinerilor in diverse state membre ale Uniunii Europene, date cu privire la lucratorii migranti proveniti din Romania, tendinte privind ocuparea, noi metode de organizare a serviciului public de ocupare, date despre operatorii privati de formare profesionala, etc
Mai mult, unii reprezentanti ai partenerilor transnationali reprezinta agenti importanti de lobby si advocacy in sfera de interes a MMFPSPV din Romania. Majoritatea organizatiilor recomandate de CSN MERIDIAN pentru incheierea de parteneriate transnationale sunt implicate in activitati de advocacy, la nivel European si national, in ceea ce priveste politicile de incluziune sociala si de ocupare a tinerilor.

Reteaua de parteneriate transnationale ce va fi realizata de MMFPSPV, va permite Guvernului Romaniei sa-si canalizeze mai bine mesajele cu privire la acest domeniu si sa-si sustina mai bine interesele la nivel European prin stabilirea unor aliante cu organizatiile ce manifeste pozitii in acord cu interesele tarii noastre.

Crearea unor oportunitati pentru realizarea unor schimburi de experienta/vizite de studiu, cu scopul de a imbunatati calitatea formarii profesionale a personalului din cadrul MMFPSPV si a institutiilor subordonate 

Parteneriatele transnationale vor amplifica relatiile internationale ale MMFPSPV si a institutiilor subordonate relevante, facilitand contactele directe, cu un minim de formalism birocratic si cu o eficienta maxima pentru viitoarele activitati de cooperare internationala.

Legaturile de parteneriat cu aceste organizatii vor crea oportunitati pentru realizarea unor schimburi de experienta si bune practici de care sa beneficieze personalul din cadrul ministerului sau al partenerilor sociali.

Calitatea formarii profesionale a personalului MMFPSPV ar putea sa fie mult imbunatatita prin valorificarea constructiva a acestor oportunitati create de relationarea directa cu unele dintre cele mai prestigioase organizatii de profil din Uniunea Europeana.

Finantarea schimburilor de experienta sau a unor vizite de studiu s-ar putea asigura prin intermediul unor proiecte care beneficiaza de sprijinul fondurilor europene, in conditiile in care, Comisia Europeana sprijina acest mod de abordare.

De asemenea, in perspectiva activitatilor publice sau de formare ce vor fi realizate de MMFPSPV si/sau institutiile subordonate acestuia, parteneriatele transnationale ar putea sa asigure o baza de date consistenta pentru identificarea celor mai experimentati si relevanti speakeri/lectorilor care sa fie invitati sa participe la aceste evenimente. 

Indicatori AUR (cu implicarea expertilor/ partenerilor transnationali):

1. 10 parteneriate transnationale (2 per tara), cu urmatoarele tematici:

2.  5 schimburi de experienta (15 participanti, 1 schimb de experienta per tara)

3. Eveniment de tip „ Masa rotunda” la care participă 100 de persoane (plus reprezentanti ai partenerilor transnationali) Septembrie 2015, Bucureşti, 1 zi

 

matca“M.A.T.C.A.” - “Munca - Adaptabilitate - Traditie - Coeziune – Actiune” (2007 – 2013) POSDRU/168/6.1/S/145899

Asociatia ANCE EUROPE impreuna cu “A.U.R.” - Asociatia Nationala a Specialistilor in Resurse Umane, Asociatia Profesionala Neguvernamentala de Asistenta Sociala (ASSOC), Fundatia Doina Levintza si Athens Network of Collaborating Experts (ANCE) Grecia sunt promotorii proiectului “M.A.T.C.A.” - “Munca - Adaptabilitate - Traditie - Coeziune – Actiune” POSDRU/168/6.1/S/145899.
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Sectorial de Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritara 6 “Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul major de interventie 6.1.: “Dezvoltarea economiei sociale.
Obiectivul general al proiectului este sprijinirea accesului grupurilor vulnerabile pe piata muncii si promovarea incluziunii sociale, prin intermediul dezvoltarii de structuri ale economiei sociale, din doua regiuni: Bucuresti - Ilfov si Nord – Vest.
Proiectului isi propune infiintarea a sase structuri de economie sociala, din care patru vor functiona in mediul rural si crearea a 39 de locuri de munca dintre care 26 se adreseaza persoanelor apartinand grupurilor vulnerabile. Domeniile de activitate sunt: organizarea de evenimente, catering, atelier de ceramica, magazin on-line de obiecte traditionale maramuresene, atelier de croitorie si magazin on-line cu show-room pentru articole vestimentare de si accesorii.
Proiectul M.A.T.C.A. are un caracter inovativ, care consta in dezvoltarea de programe specifice de integrare a persoanelor provenite din grupuri vulnerabile - instruire, prin programe de formare si initiere pentru angajatii structurilor de economie sociala, inclusiv dezvoltarea de competente de utilizare a tehnologiei informatiei si comunicarii, programe de mentoring in domeniul antreprenoriatului, precum si activitati de promovare si marketing a produselor si serviciilor furnizate de catre structurile de economie sociala. Evenimentele de promovare presupun angrenarea unui numar mare de persoane cu risc ridicat de excluziune sociala si cuprind : ateliere de creatie, targuri de economie sociala, Ziua Portilor Deschise,
Proiectul M.A.T.C.A., care se deruleaza pe parcursul a 12 luni, va contribui, pe termen lung, la incluziunea pe piata muncii a grupurilor vulnerabile, prin intermediul programelor integrate de informare si de consiliere; va duce la cresterea si consolidarea competentelor, la cresterea nivelului de cunostinte practice pentru grupurile vulnerabile, prin initierea in diverse meserii cerute pe piata muncii. Proiectul isi propune si initierea personalului responsabil cu gestionarea strucuturilor in domeniul managementului in economie sociala.
Totodata, proiectul va contribui la cresterea gradului de implicare a autoritatilor locale si al ONG-urilor in procesul de incluziune sociala, la cresterea economica a sectorului tertiar al economiei, prin infiintarea unor intreprinderi care vor oferi servicii si produse intr-o maniera inovativa la nivelul pietelor locale.
Grupul tintă al proiectului este format din 100 de persoane dintre care 50 fac parte din regiunea Bucuresti Ilfov. Categoriile de grupuri vulnerabile sunt :

  1. familii care au mai mult de 2 copii (20 persoane),
  2. familii monoparentale (20 persoane),
  3. persoane care trăiesc din venitul minim garantat (20 persoane),
  4. femei în situatii de risc (20 persoane),
  5. tineri peste 18 ani care părăsesc sistemul institutionalizat de protectie a copilului (10 persoane),
  6. persoane cu dizabilitati ( 10 persoane)

Toate persoanele inscrise in grupul tinta vor participa la sesiuni de info-consiliere in luna decembrie 2014. Sesiunile de info-consiliere  se vor derula dupa cum urmeaza: ziua 1 – intalnire comuna cu membrii grupului tinta din regiune: prezentarea conceptului de economie sociala, prezentare proiectului, prezentarea structurilor de economie sociala, programare interviuri individuale; ziua 2 – derulare interviuri individuale; ziua 3 – derulare interviuri individuale. Sesiunile vor fi sustinute de catre un consilier vocational.
In zona Bucuresti Ilfov se vor infiinta pana la sfarsitul acestui an patru structuri de economie sociala, mai exact o firma de organizare evenimente si o firma de catering in comuna Chiajna judetul Ilfov , un atelier de croitorie si o firma de comercializare obiecte vestimentare si accesorii cu magazin on-line si show-room, ambele in Bucuresti.
In cadrul acestor firme vor fi angajate persoane in urmatoarele meserii :

  1. 1 bucatar
  2. 2 ajutor de bucatar
  3. 2 lucratori comerciali
  4. 1 agent vanzari
  5. 2 consilieri evenimente
  6. 1 disk jockey
  7. 1 decorator interioare
  8. 1 operator PC
  9. 2 soferi
  10. 5 croitori

Beneficii grup tinta
Persoanele din grupul tinta care vor fi angajate vor urma cursuri de initiere in meseriile cerute in structurile de economie sociala care vor fi infiintate :

  1. curs initiere lucrător comercial
  2. curs initiere agent vânzări
  3. curs initiere competente IT,
  4. curs initiere bucătar,
  5. curs initiere planificare si organizare evenimente
  6. curs initiere decorator interioare
  7. curs initiere dj
  8. curs initiere croitor
  9. curs de igiena

 Nu exista limitari la nivelul duratei si conditiilor de acces la aceste cursuri.
Cele 18 persoane apartinand grupurilor vulnerabile din regiunea Bucuresti Ilfov care vor fi angajate in cadrul celor patru structuri de economie sociala vor avea posibilitatea sa lucreze pentru o perioada de minim doi ani in meseriile in care vor fi initiate si vor putea astfel sa beneficieze de stabilitate cumuland totodata experienta profesionala.

 

PROISPROIS – FACILITAREA ACCESULUI PE PIATA MUNCII A GRUPURILOR DEFAVORIZATE” (2007 – 2013) - POSDRU/168/6.1/S/146376

Proiectul "PROIS – FACILITAREA ACCESULUI PE PIATA MUNCII A GRUPURILOR DEFAVORIZATE” este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, Axa Prioritara 6 „Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul major de interventie 6.1: “Dezvoltarea economiei sociale”.

Obiectivele generale al proiectului:

Proiectul urmareste valorificarea potentialului de ocupare si de integrare sociala a 100 de persoane din grupurile vulnerabile in 12 luni, prin intensificarea masurilor active si integrate de ocupare durabila si prin promovarea sanselor egale de acces pe o piata a muncii moderna, flexibila si inclusiva. De asemenea, proiectul urmareste dezvoltarea economiei sociale prin crearea a 9 structuri de economiei sociala si prin integrarea pe piata muncii a 47 de persoane din grupurile vulnerabile.

Indicatorii proiectului:

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

In acest scop, activitatile vizeaza incurajarea antreprenoriatului si facilitarea incluziunii pe piata muncii a persoanelor din rândul grupurilor cu un risc sporit de excluziune social din mediul urban si rural prin promovarea incluziunii sociale si furnizarea de servicii integrate de: (1) informare si consiliere; (2) de asistenta, mentorat si tutorat; (3) de formare pentru dezvoltarea cunostintelor si competentelor, si a stimei de sine si (4) de formare profesionala a personalului din cadrul serviciilor sociale. O parte semnificativa a proiectului o constituie infiintarea a noua structuri ale economiei sociale si furnizarea de servicii de informare, formare profesionala, consiliere in sprijinul managerilor si structurilor economiei sociale.

Parteneri: Proiectul este derulat de Fundatia PAEM ALBA in parteneriat cu Asociatia Alternative Sociale Millenium, Asociatia "CARITAS METROPOLITAN GRECO-CATOLIC" Blaj si "AUR" – Asociatia Nationala a Specialistilor in Resurse Umane din Bucuresti.

 

brandsocial„FORTIS-FERESTRE DESCHISE INCLUZIUNII SOCIALE PENTRU PERSOANELE VULNERABILE” POSDRU/168/6.1/S/145650

Proiectul „FORTIS-FERESTRE DESCHISE INCLUZIUNII SOCIALE PENTRU PERSOANELE VULNERABILE” POSDRU/168/6.1/S/145650 este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, Axa Prioritara 6 „Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul major de intervenţie 6.1: “Dezvoltarea economiei sociale”.

Obiectivul general al proiectului il reprezinta facilitarea accesului pe piata muncii a grupurilor defavorizate si promovarea incluziunii sociale a acestor persoane.

Proiectul urmareste valorificarea potentialului de ocupare si de integrare sociala a 100 de persoane din grupurile vulnerabile in 12 luni, prin intensificarea masurilor active si integrate de ocupare durabila si prin promovarea sanselor egale de acces pe o piata a muncii moderna, flexibila si inclusiva. De asemenea, proiectul urmareste dezvoltarea economiei sociale prin crearea a 8 structuri de economiei sociala si prin integrarea pe piata muncii a 31 de persoane din grupurile vulnerabile.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  1. Informare si constientizare asupra importantei promovarii incluziunii sociale.
  2. Identificarea problemelor si a solutiilor din domeniul incluziunii sociale si a economiei sociale si analizarea bunelor practici in domeniu.
  3. Transfer de cunostinte si bune practici in ceea ce priveste structuri de economie sociala.
  4. Furnizarea de servicii de informare si consiliere profesionala si psihologica si furnizarea de servicii de asistenta, mentorat si tutorat.
  5. Consolidarea nivelului de cunostinte si competente si a stimei de sine in randul persoanelor care apartin unor grupuri vulnerabile.
  6. Furnizarea de programe de formare profesionala in domeniul incluziunii sociale personalului din cadrul serviciilor sociale.
  7. Facilitarea accesului egal pe piata muncii a persoanelor care apartin unor grupuri vulnerabile prin infiintarea si dezvoltarea a 8 structuri ale economiei sociale; stimularea spiritului antreprenorial in randul grupurilor vulnerabile si cresterea oportunitatilor de ocupare.

In acest scop, activitatile vizeaza incurajarea antreprenoriatului si facilitarea incluziunii pe piaţa muncii a persoanelor din rândul grupurilor cu un risc sporit de excluziune social din mediul urban si rural prin promovarea incluziuni sociale si furnizarea de servicii integrate de: (1) informare si consiliere; (2) de asistenta, mentorat si tutorat; (3) de formare pentru dezvoltarea cunostintelor si competentelor, si a stimei de sine si (4) de formare profesionala a personalului din cadrul serviciilor sociale. O parte semnificativa a proiectului o constituie infiintarea a noua structuri ale economiei sociale si furnizarea de servicii de informare, formare profesionala, consiliere in sprijinul managerilor si structurilor economiei sociale.

Parteneri: Proiectul este derulat de Fundatia PAEM ALBA in parteneriat cu “AUR” – Asociaţia Naţionala a Specialistilor in Resurse Umane din Bucuresti.

 

brandsocialEconomie Socială POSDRU/84/6.1/S/57308
“Crearea şi promovarea de instrumente de economie socială în scopul incluziunii pe piaţa forţei de muncă a grupurilor defavorizate”

Obiectivul general al acestui proiect este dezvoltarea structurii economiei sociale pentru grupurile defavorizate, aflate în risc social (rromi, femei peste 45 de ani aflate în şomaj, persoane tinere peste 18 ani care părăsesc sistemele de protecţie socială sau fac parte din familii monoparentale), din trei regiuni ale României.

Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, Axa Prioritară 6 „Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul major de intervenție 6.1: “Dezvoltarea economiei sociale”, număr de referință pentru contractul de finanțare nerambursabilă POSDRU/84/6.1/S/57308, ID57308.

 Proiectul este implementat de „AUR” – Asociaţia Naţională a Specialiştilor în Resurse Umane împreună cu Universitatea Babes- Bolyai” din Cluj-Napoca,S.C. SIVECO ROMANIA S.A.Fundatia Post Privatizare şi Coaliţia KARAT, cu sediul în Varşovia – Polonia, anunţă lansarea proiectului “Crearea şi promovarea de instrumente de economie socială în scopul incluziunii pe piaţa forţei de muncă a grupurilor defavorizate”.  

Obiectivul general al proiectului:

· dezvoltarea structurilor economiei sociale în scopul integrării pe piaţa muncii a grupurilor defavorizate, supuse riscurilor de excluziune socială (persoane de etnie romă, femei cu vârsta de peste 45 de ani în căutarea unui loc de muncă, tineri peste 18 ani care părăsesc sistemul social de protecţie şi familiile monoparentale), din trei regiuni ale României.  

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

· Îmbunătăţirea capacităţii de susţinere a economiei sociale de către entităţile economiei sociale;
· Promovarea capacităţii de a ocupa un loc de muncă a persoanelor supuse riscurilor de excluziune socială (30 persoane de etnie romă, 30 femei cu vârsta peste 45 de ani în căutarea unui loc de muncă, 30 tineri peste 18 ani care părăsesc sistemul social de protecţie şi 30 părinţi din familiile monoparentale);
· Îmbunătăţirea capacităţii a 160 actori ai economiei sociale (100 de lucrători sociali şi 60 specialişti în economia socială) de a susţine mai activ dezvoltarea acestui segment al economiei naţionale.
· Proiectul contribuie la realizarea obiectivului general al POSDRU prin facilitarea accesului grupurilor defavorizate la activităţi menite să le îmbunătăţească capacitatea de a ocupa un loc de muncă în cadrul economiei sociale şi să îi sprijine în procesul de integrare pe piaţa muncii.
· Proiectul este implementat de „AUR”-A.N.S.R.U. în parteneriat cu Universitatea “Babes-Bolyai” din Cluj-Napoca, SC SIVECO România SA, Fundaţia Post Privatizare şi KARAT Coalition din Polonia.



medialabMedia Lab (2009 – 2011) POSDRU/22/2.1/G/39126
Este un proiect inovativ care îmbină transferul de know-how cu activitatea practică în domeniul media, specializarea regie film, şi abordează atât partea conceptuală (elaborarea de scenarii ), cât şi partea de implementare (producţia de film şi emisiuni TV) şi de promovare a produselor media (realizarea paginilor de web pentru fiecare student implicat). 

 

 

ed ruEdRu (2010 – 2013) - POSDRU/83/5.2/S/53508 
Această iniţiativă işi propune să contribuie la dezvoltarea şi implementarea, la nivel multiregional, a unui program integrat (activ, preventiv, inovativ şi flexibil) de formare şi promovare, în scopul furnizării de cunoştinţe şi al crearii de abilităţi cu valoare adaugată ridicată, destinate valorificării capitalului uman din mediul rural.

 

vehmedVEHMED (2010 – 2013) POSDRU 90/2.1/S/64002
Proiectul VEHMED propune crearea unor vehicule media: televiziuni şi ziare operate de studenţi, care să faciliteze în mod real dezvoltarea abilităţilor practice ale studenţilor, în acelaşi timp stimulându-le creativitatea şi chiar oferindu-le idei şi contacte pentru iniţierea unor afaceri sau viitoare colaborări după finalizarea facultăţii.

 

Despre noi


"AUR" - A.N.S.R.U. - Asociatia Nationala a Specialistilor în Resurse Umane este o organizatie profesionala non-profit, non-guvernamentală, cu personalitate juridică, creată în scopul promovării conceptului de resurse umane în România. În viziunea noastră, activitatea de resurse umane presupune: satisfacerea nevoilor tuturor categoriilor profesionale, informare şi educare în spiritul drepturilor recunoscute pe plan naţional şi internaţional, promovarea unui dialog real între toţi actorii sociali
Ultimele stiri


plus
Comunicat de presa final - 31 martie 2017 // Proiect GlobalCOOL
GlobalCool!: Implicarea activă a tinerilor cu privire la problemele de dezvoltare ale lumii actuale

Contact

Adresa
Blvd. Nicolae Balcescu, nr. 17-19, etaj 1, Camera 115, sector 1, Bucuresti

Telefon/Fax
021 313 38 83

Mobil
0722 77 84 84, 0723 32 60 84

E-mail
org.aur@gmail.com
 
Copyright © 2014